velikost textu: A A A

TISKOVÁ ZPRÁVA - LUISE: Na trať do Hrádku nad Nisou brzy vyjedou nové vlakové soupravy

Trať Liberec - Hrádek nad Nisou - Žitava - Varnsdorf - Rybniště / Seifhennersdorf se již v prosinci letošního roku dočká výrazné změny. Cestujícím se zpříjemní vlaková přeprava a to díky novým moderním vlakům. Stane se tak 12. prosince 2010, od kdy platí nový jízdní řád. K dispozici budou čtyři soupravy, které z Liberce dojedou až do Rybniště nebo Seifhennersdorfu. Stokilometrová rychlost se díky nim stane každodenní realitou. "Mnohem častěji ve vlaku uslyšíte němčinu. Vlaky budou obsluhovat i všechny německé zastávky. Každou hodinu se nyní snadno dostanete do známého vodního parku nebo muzea motocyklů v Großschönau, cesta z Liberce potrvá méně než hodinu", řekla Ing. Pavlína Velikovská, ředitelka společnosti KORID LK, která projekt Luise pro Liberecký kraj zpracovala a administrovala.

Koncem července se v Liberci sešli partneři projektu Luise při posledním workshopu. Chyběla jen polská delegace. A přitom právě spolupráce s polskou stranou na opravě trati se ukázala být největším zádrhelem celého projektu, který má zlepšit cestování po železnici mezi Libercem, Žitavou, Varnsdorfem a Seifhennersdorfem. "Projekt Luise je spolufinancovaný Evropskou unií. I přesto bylo obtížné najít peníze na konkrétní navržená opatření, kterými chceme zpříjemnit a zrychlit cestování. Předpokládáme, že z Operačního programu Cíl 3 Česko - Sasko bude možné zaplatit dvě až čtyři nové železniční zastávky. Klíčové je pro nás především vybudování zastávky Liberec-Růžodol u obchodní a průmyslové zóny Liberec-Sever. Ta by sloužila zároveň pro cestující z hrádecka i frýdlantska", přibližuje výstupy projektu Martin Sepp, náměstek hejtmana, pověřený vedením resortu dopravy LK.

Pokud to finance z rozpočtu dovolí, měly by být nové zastávky celkem čtyři. Na české straně zastávka Liberec-Růžodol a Varnsdorf staré nádraží. A v úseku Žitava - Varnsdorf jsou navrženy zastávky Heinewalde-Talstraße a Großschönau-West na území saského dopravního svazu ZVON, který je zároveň lead-partnerem projektu. S novými zastávkami vlak obslouží celé údolí řeky Mandavy. „Liberecká zastávka je přitom nejnáročnější, ale již máme zpracovaný stavební projekt", dodala Ing. Pavlína Velikovská.

Architektonická a projekční kancelář DOMYJINAK rozpracovala originální řešení, při kterém bude most v Ostašovské ulici propojen klesajícím chodníkem s autobusovými zastávkami za podjezdem ke Globusu. Zhruba v polovině chodníku bude pod tratí podchod spojující obě nástupiště. Zastávku využijí zaměstnanci průmyslové zóny i studenti blízkého gymnázia.

vytisknout

 zpět